خدمات پیش بینی و تحلیل فروش و تقاضا

خط ویژه : IR : 021-28422

UK : (+44)-200-888-0272

RU : (+7)-499-322-9824

فروش شریان حیاتی یک کسب‌و‌کار است. چیزی که به شما کمک می‌کند حقوق کارکنان را بپردازید، هزینه‌های عملیاتی را پوشش دهید، موجودی کالای خود را افزایش دهید، محصولات جدید ارائه کرده و سرمایه‌گذاری‌های جدید را به سمت خود جذب نمایید. پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود و یک ابزار خود ارزیابی است که از آمار فروش گذشته و حال برای پیش‌بینی هوشمندانه عملکرد آینده استفاده می‌کند.

پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی یک کسب‌و‌کار و یک ابزار خود ارزیابی محسوب می‌شود.


Demand Forecasting & Planningبا در دست داشتن یک پیش‌بینی دقیق از فروش می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. اگر پیش‌بینی فروش شما حاکی از این است که ۳۰ درصد از فروش سالانه شما در ماه دسامبر انجام می‌شود، باید تولید خود در این ماه را بالا برده تا بتوانید با برای مواجه شدن با حجم زیاد تقاضا آماده شوید. همچنین شاید هوشمندانه باشد که برای استخدام فروشندگان فصلی اقدام و کمپین بازاریابی هدفمند را از ابتدای این ماه راه‌اندازی کنید. یک پیش‌بینی فروش ساده می‌تواند شما را از ابعاد دیگر کسب‌و‌کار خود مطلع سازد.از سوی دیگر این پیش‌بینی می‌تواند بخش مهمی از آغاز یک کسب‌وکار جدید باشد. تقریبا تمام کسب‌و‌کارهای جدید به وام‌های بانکی یا سرمایه اولیه برای تهیه محل کار، موجودی، تجهیزات، حقوق کارکنان و بازاریابی نیاز دارند، که برای تامین این سرمایه نیاز به ارائه ارقامی است که نشانگر قابلیت دوام کسب‌و‌کار شما باشد، به عبارت دیگر شما به یک طرح تجاری نیاز دارید که هسته آن را پیش‌بینی منطقی از میزان فروش تشکیل می‌دهد.
هرچه کسب‌و‌کار شما ارتقاء می‌یابد، پیش‌بینی فروش یک ابزار سنجش مهم برای میزان سلامت کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. وال‌استریت میزان موفقیت یک شرکت را براساس میزان صحت پیش‌بینی فروش سه ماهه آن می‌سنجد. اگر شرکتی پیش‌بینی کند که در سه ماهه چهارم سال، فروش بالایی دارد اما در عمل تنها به نصف آن مقدار دست ‌یابد، برای سهامداران و سایر ذینفعان به معنی عملکرد بسیار صغیف شرکت و بی‌صلاحیت بودن مدیر آن است. وقتی یک شرکت خصوصی به جذب سرمایه‌گذاری جدید می‌پردازد، پیش‌بینی فروش می‌تواند به عنوان منبعی برای پیش‌بینی بازگشت این سرمایه‌گذاری استفاده شود.
نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان. اما متدهای استاندارد برای پیش‌بینی فروش کدامند؟ آیا این روند نیاز به کاربرد ریاضیات پیشرفته دارد؟

  • متدهای پیش‌بینی فروش
نتیجه کلی پیش‌بینی فروش دقیق، کسب‌وکاری است با بهره‌وری بالا‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش سود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان.

برخلاف غالب شرکت های ارایه دهنده خدمات پیش بینی،  مهندسی مورد نیاز در این پیش‌بینی در شرکت ما با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انجام میشود .

در اینجا به برخی از اطلاعات مفید برای انجام این محاسبات اشاره می‌شود:
•    تعداد فروش هر محصول در هر ماه سال
•    تعداد فروش‌هایی که بازگشت داده‌شده یا لغو گردیده
•    عوامل خارجی موثر در فروش مانند پیش‌بینی‌های اقتصادی، تغییر در قیمت مواد اولیه، امکان مذاکره مجدد در قرار داد کارکنان و افزایش رقابت.


هنگام پیش‌بینی فروش باید چندین فاکتور دیگر را نیز بررسی کرده و درصورت لزوم در محاسبات وارد کنیم:
•    قراردادهای فروشی که برای سال‌های آینده تمدید نخواهند شد.
•    قراردادهای جدید فروش که در برنامه شرکت قرار دارد.
•    پیش‌بینی تحلیل‌گران صنعت درمورد رشد یا کاهش سهم بازار شما در آینده
•    پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی درمورد افزایش یا کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان بازار شما
•    تغییرات سیاسی که می‌تواند بر قراردادهای دولت اثر بگذارد.

برای برآورد فروش آینده، یک شرکت می تواند از یک یا ترکیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده کند. این روش ها بر اساس پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف کنندگان چه می گویند، چه می کنند یا چه کرده اند؟ برای بررسی این که مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، ترکیب نظرات فروشندگان و نظریه کا رشناسی استفاده می شود. برای دست یافتن به اینکه مردم چه می کنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این که مردم چه کرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شرکت از پیش بینی، نوع کالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها.
یکی از مشکل‌ترین کار‌ها، پیش‌بینی فروش برای کسب‌و‌کار جدیدی است که هیچ سابقه فروش ثبت‌شده‌ای ندارد. در این مرحله وجود این پیش‌بینی برای جذب سرمایه‌گذار و اثبات صلاحیت برای دریافت وام‌های بانکی لازم است. در این مورد روش استاندارد این است که پیش‌بینی خود را برمبنای عملکرد و اطلاعات ثبت شده کسب‌و‌کارهای مشابهی انجام دهید که محصول مشابه شما را در مکان جغرافیایی و با پایگاه مشتری مشابه ارائه می‌دهند. باید بررسی کرد که حجم فروش ماهانه یا سالانه کسب‌و‌کار مشابه به ازای هر متر از فضای خرده‌فروشی چقدر است و بر این اساس اندازه نسبی فروشگاه خود را تنظیم کرد.

 

پیش بینی تقاضای بازار

Sales Prediction یکی از وظایف بازاریابی، برآورد تقاضای موجود است. بازاریاب باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند.بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف کنندگان بالقوه و واقعی یک کالا تعریف می شود.در یک بازار ، مصرف کنندگان به کالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به کالا نیز دسترسی دارند . بازاریاب باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

 

از آنجایی که روش های کلاسیک مبتنی بر آمار و فرمول های ریاضی برای پیش بینی فروش و تقاضا کارایی نسبی خود را در بازار پر رقابت و پیچیده کنونی از دست داده اند، شرکت رایان نت مفتخر به ارایه خدمات "توسعه مدل های پیش بینی" به طور اختصاصی بر اساس "شرایط کسب و کار و بازار هدف مشتری" باشد، این مدل ها که از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کنار روش های کلاسیک آماری استفاده می کنند، قادر به بکارگیری طیف وسیع تری از اطلاعات ورودی ( و نه تنها داده های لیست و ساختار یافته) و ارایه پیش بینی های منطبق با واقعیت با خطای به مراتب پایین تر نسبت به روش های معمول می باشند.

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات شرکت در این زمینه با ما تماس بگیرید .

 

برای درخواست پیش نمایش (Demo) تکنولوژی های پیاده شده موجود لطفا با شماره 021284282 بخش هوش مصنوعی تماس بگیرید

اطلاعات بیشتر : http://itresearches.com/en/ai-services

مارا در رسانه ها دنبال کنید

 
 

تماس

تهران – اقدسیه – نرسیده به مینی سیتی – ضلع شمالی بزرگراه ارتش
جنب بانک پاسارگاد – پلاک 113 – طبقه 4

خرید لایسنس اورجینال نرم افزارهای مایکروسافت

تهران - ضلع جنوبي ميدان پونك - ساختمان بانك انصار - طبقه ٤ - واحد ١٢
تهران- خ سهروردی شمالی - خ ابن یمین - خ سروش - پلاک 20
اصفهان- خ آیت الله شمس آبادی- مجتمع خورشید - واحد 12
اصفهان - چهارباغ بالا - مجتمع پارسیان - طبقه 3 - واحد 511


دفتر لندن : لندن -  خیابان ونلاک - شماره 20-22 - کد پستی  N1 7GU
دفتر ایروان : ارمنستان - ایروان - مرکز تجاری سیتادل - واحد 205
دفتر مسکو :

شماره های تماس

مرکز تماس و پشتیبانی : 02128422 (5 رقم)

دفتر تهران : 021284282 - 02187761414
دفتر اصفهان : 03195024282 - 03195014282
دفتر لندن :  00442008880272 - 00442035198382
دفتر مسکو: 0074993229824
دفتر ایروان : 0037460640221


بخش محصولات مایکروسافت : 02128429090
بخش پشتیبانی : 02187761124
بخش خدمات حقوقی  :  02128429091
بخش خدمات هوش مصنوعی : 02188627521
بخش کنترل کیفیت و مشتری مداری : 02128192125


فکس :
02189781659
02128429386

ایمیل:
مدیریت : Iran@itresearches.co.uk
پشتیبانی : support@itresearches.ir
ارتباطات : info@itresearches.ir
فروش : sales@itresearches.ir
روابط عمومی : PR@itresearches.ir
کنترل کیفیت و مشتری مداری : QC@itresearches.ir

تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران همکار رسمی مایکروسافت

Microsoft Partners Partner ID : 4560062

namad

namad

نماینده رسمی IT Researches در ایران

 

تمامی حقوق برای نمایندگی IT Researches در ایران (شرکت رایان نت سهامی خاص) محفوظ است. Product key ویندوز 10 لایسنس محصولات اورجینال مایکروسافت فعالسازی ویندوز 10 لایسنس ویندوز 7 و 8.1 لایسنس آفیس 2016 لایسنس ویندوز 10

Template Design:Dima Group
x

تماس : 02128422

همکار رسمی مایکروسافت Microsoft Partner

تخفیفات و قیمت ها تا 14 خرداد ماه معتبر می باشد